Monday 16 July 2012

PETUA MENGURANGKAN RAMBUT GUGUR


PETUA MENGURANGKAN RAMBUT GUGUR

  1. Guna daun lidah buaya,ambil lendir sapu di kepala.. Amalkan selalu .. InsyaAllah, rambut gugur akan berkurangan.
  2. Bersihkan daun bunga raya yang hijau, ramaskan dalam air. Sapu rambut dengan air tadi dan biarkan selama lima minit, kemudian barulah dibilas sehingga bersih.
  3. Ada juga yang menggunakan santan kelapa.. Setahu den santan kelapa boleh melebatkan rambut tapi why not kita cuba dulu kan.. Mana tau boleh atasi rambut gugur jgk.
  4. Kulit tembikai pun boleh guna tau. Bila makan isi tembikai, jangan buang kulitnya. Tusuk-tusuk bahagian putih kulit tembikai sampai keluar air, then gosokkan pada kulit kepala dan ramas perlahan-lahan selama beberapa minit. Lakukan seminggu sekali.
  5. Ambil beberapa biji buah keras dan bakar sehingga kekuningan. tumbuk sehingga hancur dan campurkan dengan minyak kelapa. pada setiap pagi, sebelum mandi sapukan bahan tadi pada rambut dan biarkan 30 minit. cuci rambut seperti biasa. Amalkan 2 kali seminggu.

Masalah dan rambut gugur dan botok sememangnya menjejaskan penampilan diri. Bukan sahaja wanita, masalah itu turut menghantui kaum lelaki. Percaya atau tidak, lebih 10 juta penduduk dunia mengalami masalah keguguran rambut.

Mengapakah perkara ini terjadi ? Ini disebabkan oleh masalah genetik, masalah hormon,stress ,diet,persekitaran, dan aktviti harian. Oleh itu rambut gugur dan botak tidak boleh dibiarkan kerana penampilan diri adalah penting terutamnya kepada mereka yanng bekerjaya.

Seringkali mereka yang gugur rambutnya dan botak, diejek dengan pelbagai gelaran yang kadangkala meruntun hati. Gelaran seperti profesor sedap juga didengari. Tetapi jika perkataan itu kurang enak didengari akan menambahkan lagi luka dan kekecewaaan hati seseorang. Kekurangan hormon yang menyebabkan keguguran rambut (DHT) bagi lelaki dan ketidakseimbangan hormon di kalangan wanita menyebabkan folikel menghasilkan anak rambut yang nipis.Begitu juga masalah pengaliran darah ke folikel yang berkurangan menyumbang kepada keguguran rambut

Oleh itu, melalui kaedah homeopati dan biochemic,masalah ini dapat diatasi tanpa melibatkan kesan sampingan. Melalui pengambilan remedy-remedy homeopaty seperti cal phos,selenium,silica dan sebagainya dapat meransangkan kembali pertumbuan rambut,mensatbilkan masalah hormon

Penggunaan minyak arnica dapat melancarkan kembali darah dikulit kepala. Penggunaan syampu herba dapat menguatkan kembali akar rambut dan menghapus masalah kulit kepala yang menyebabkan rambut gugur.
Oleh itu, usah bimbang dan tertekan,setiap masalah ada jalan penyelesaian.Apa yang penting,istiqamah dan berusaha,pasti ada jalan keluar.

KETERANGAN LANJUT SILA KLIK GAMBAR DI BAWAH INI...



0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

PESANAN PENTING BUAT PENGUNJUNG LOVE HOMEOPATHY

JIKA ANDA RAGU UNTUK MEMBELI PRODUK SECARA ONLINE ATAU ANDA PERTAMA KALI ATAU TIDAK PERNAH MEMBELI SECARA ONLINE ANDA TIDAK PERLU BIMBANG, SILA SIMPAN RESIT PEMBAYARAN ANDA SEWAKTU ANDA BANK IN DI MESIN ATM ATAU TRANSFER DUIT.ANDA BOLEH MEMBUAT LAPORAN POLIS JIKA PRODUK ANDA TIDAK SAMPAI KE TANGAN ANDA "KEPUASAN ANDA KEUTAMAAN KAMI"

Dapatkan info terbaru via Facebook. Silahkan klik LIKE / SUKA.

Powered By Blogger Widgets and Blogger Tutorials

KLIK PADA BANNER UNTUK INFO TERKINI

ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Please Give Me BackLink If You Want To Copy http://www.prince91.com/2011/06/tutorial-1-tak-nak-orang-copy-entry.html#ixzz1rvLo59a4 Under Creative Commons License: Attribution
Please Give Me BackLink If You Want To Copy http://www.prince91.com/2011/06/tutorial-4-tak-nak-orang-copy-entry.html#ixzz1rvNxbWYB Under Creative Commons License: Attribution
Elegant Rose - Working In Background
 
Designed by ♥ WWW.MYRAVEA.COM ♥