Tuesday 23 October 2012

6 Langkah Mudah Berdiet


Bukan mudah untuk berdiet.Bahkan juga,ramai yang terseksa apabila diet dilakukan dengan ketat dan melampau.Padahal apabila diet dilakukan dengan tepat,kesannya amat efeksif dan menyenangkan tubuh badan .Apa kata anda ikuti tip mudah berdiet ini :

  1. Pentingkan kualiti
Konsumsilah makanan bendasarkan kualiti,bukan kuantiti.Anda perlu belajar menikmati makanan kegemaran dalam jumlah kecil,tetapi dengan rasa yang lebih enak.

  2.   Nikmati makanan
Oleh itu,makanlah dengan perlahan-lahan dan rasakan kelazatannya setiap kali anda menguyah.Tambahan pula,tubuh memerlukan 20 minit untuk merasa kenyang. 


  3.  Catatan harian
Mengikut kajian ,70 peratus individu yang mengalami berat badan berlebihan sering salah perhitungan tentang apa yang dimakan.Mereka menganggap bahawa mereka telah makan dengan sedikit,namun masih tetap gemuk.Oleh itu,rekodkan dalam sehari kekerapan makan dan jumlah makanan yang diambil serta tahap kelaparan yang menyebabkan anda makan.Diari makanan ini boleh mendidik anda lebih peka keinginan makan,lebih focus dan komited terhadap pelan diet anda.

  4.  Motivasi
Anda perlu kerap memberi semangat kepada diri sendiri sepanjang berdiet.selain itu,mintalah teman-teman anda untuk sering memberi motivasi dan mengingatkan matlamat diet anda.

  5.  Sarapan
Sarapan amat penting walau ketika anda berdiet.Bijirin bersama buah-buahan dan susu rendah lemak atau buah-buahan dengan roti bakar dan telur rebus sudah mencukupi untuk membekalkan tenaga sepanjang hari.

  6.  Bersenam
Berjalan kaki adalah senaman yang paling murah.Tahukah anda.berjalan kaki selama 25 minit setiap hari lebih efektif untuk menurunkan berat badan daripada berjoging 10 minit setiap hari.Mudah bukan?

Selamat mencuba!

UNTUK KETERANGAN LANJUT DAN LEBIH EFEKTIF LAGI ANDA BOLEH KLIK PADA GAMBAR DI BAWAH INI



0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

PESANAN PENTING BUAT PENGUNJUNG LOVE HOMEOPATHY

JIKA ANDA RAGU UNTUK MEMBELI PRODUK SECARA ONLINE ATAU ANDA PERTAMA KALI ATAU TIDAK PERNAH MEMBELI SECARA ONLINE ANDA TIDAK PERLU BIMBANG, SILA SIMPAN RESIT PEMBAYARAN ANDA SEWAKTU ANDA BANK IN DI MESIN ATM ATAU TRANSFER DUIT.ANDA BOLEH MEMBUAT LAPORAN POLIS JIKA PRODUK ANDA TIDAK SAMPAI KE TANGAN ANDA "KEPUASAN ANDA KEUTAMAAN KAMI"

Dapatkan info terbaru via Facebook. Silahkan klik LIKE / SUKA.

Powered By Blogger Widgets and Blogger Tutorials

KLIK PADA BANNER UNTUK INFO TERKINI

ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Please Give Me BackLink If You Want To Copy http://www.prince91.com/2011/06/tutorial-1-tak-nak-orang-copy-entry.html#ixzz1rvLo59a4 Under Creative Commons License: Attribution
Please Give Me BackLink If You Want To Copy http://www.prince91.com/2011/06/tutorial-4-tak-nak-orang-copy-entry.html#ixzz1rvNxbWYB Under Creative Commons License: Attribution
Elegant Rose - Working In Background
 
Designed by ♥ WWW.MYRAVEA.COM ♥